1402-09-01 07:46
552
0
87545
بستری که در گلستان فراهم شد؛

بوم‌گردی سالم برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی

نماینده شرکت گردشگری رهرو سپهر ایرانیان در گلستان از ایجاد بسترهای مناسب در راستای بوم‌گردی سالم برای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی خبر داد.

علی احمدی امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» با تبریک هفته بسیج ضمن تشریح فعالیت‌های شرکت گردشگری رهرو سپهر ایرانیان در گلستان اظهار کرد: این شرکت با رویکرد حمایتی از مشاغل حوزه گردشگری در استان دارای نمایندگی است و در راستای سفر سالم و تعالی‌بخش ایجاد شده است تا فضای گردشگری را به سمتی ببرد که خانواده‌ها از ظرفیت‌های مناطق مختلف استفاده کنند.

وی از مهمترین مولفه‌های گردشگری خانواده و تعالی‌بخش را ایجاد بسترهای اقامتی، حمل و نقلی، غذایی دانست و افزود: به همین منظور شرکت توانسته تاکنون۲۵۰ مجموعه بوم‌گردی را در سایت گردشگری boomiro.com ثبت کند تا خدمات به خانواده‌هایی که تمایل دارند در فضای ایرانی اسلامی از فضای بوم گردی استفاده کنند با رویکرد معرفی ظرفیت شهرهای مختلف معرفی کند.

* شناسایی بیش از ۱۶ بوم‌گردی در سایت گردشگری بومی‌رو

نماینده شرکت گردشگری رهرو سپهر ایرانیان در گلستان گفت: در استان گلستان مشخصات بالغ بر ۱۶ بوم‌گردی در سایت گردشگری بومی‌رو درج شده است و خانواده‌ها از طریق تخفیفاتی که در نظر گرفته شده می‌توانند بهره‌مند شوند.

احمدی از بوم گردی‌های دیگری که در سطح استان مشغول فعالیت هستند دعوت کرد در صورتی که تمایل داشته باشد در قالب‌هایی که برای آنها تعریف می‌شود که همان ایجاد فرهنگ ایرانی اسلامی در بوم گردی است، معرفی و به مردم استان معرفی کنند.

وی بیان کرد: طبخ غذای سالم، ارائه غذاهای سنتی، آشنا کردن مردم با فرهنگ روستای خودشان از مواردی است که در سایت بومی‌رو تبلیغ می‌شود.

* سکوی پرتاب بوم‌گردی‌های ناشناخته در گلستان هستیم

نماینده شرکت گردشگری رهرو سپهر ایرانیان در گلستان با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ بوم‌گردی در استان داریم، گفت: برخی از بوم‌گردی‌های استان هنوز ناشناخته هستند و تمایل دارند معرفی و شناخته شوند.

احمدی تصریح کرد: بستر سایت بومی‌رو می‌تواند سکوی پرتاب برای بوم گردی‌های استان و سایر استان‌ها باشد از آنجا که استان گلستان یک استان عبوری برای زوار امام رضا علیه السلام است اگر فضا و مکان مناسب با رویکرد ایرانی اسلامی و امکانات و خدمات سالم وجود داشته باشد مردم علاقمند هستند از این مکان‌ها و فضاها استفاده کنند.

وی گفت: به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب برخی از این بوم گردی‌ها ناشناخته هستند و در فضای مجازی نیز برای یک سری مشتری‌های خاص، بازتاب کارهای‌شان داده می‌شود.

* آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان برای بوم‌گردی‌های گلستان

نماینده شرکت گردشگری رهرو سپهر ایرانیان در گلستان با اشاره به اینکه در سایت بومی‌رو برای مردم اطلاع‌رسانی به سراسر کشور می‌کنیم، گفت: فعالان حوزه گردشگری می‌توانند از طریق سایت ما نسبت به معرفی فعالیت گردشگری خود اقدام کنند.

احمدی بیان کرد: در کنار روستاییان و جوامع محلی قومیت‌ها هستیم اگر کسانی تمایل داشته باشند در فضای بوم‌گردی و گردشگری فعالیت کنند و اطلاعات چندانی هم شاید نداشته باشند تیم فنی و کارشناسی بومی‌رو و شرکت رهرو سپهر استان گلستان این آمادگی را دارند که به صورت رایگان مشاوره ارائه خدمات دهند.

به گفته وی؛ مشاوره در قالب طراحی نقشه، اجرای فضای مهندسی عمرانی ساخت بوم گردی، ارائه خدمات بیمه‌ای و تسهیلگری در گرفتن مجوز قانونی جزو برنامه‌هایی است که پیگیری می‌کنیم.

* انتفاع حاصل از بوم‌گردی باید در جیب جامعه محلی باشد

نماینده شرکت گردشگری رهرو سپهر ایرانیان در گلستان بیان کرد: در استان همچون سنوات گذشته آمادگی داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی بوم‌گردی و گردشگری قالب کار گردشگری سالم و ایرانی اسلامی را آموزش دهیم، در پایان کار گواهینامه رسمی ارائه می‌شود که بتواند به صورت علمی و آشنایی کامل‌تر به این فعالیت بپردازند.

احمدی گفت: هدف این است با استفاده از این ظرفیت‌ها، مردم درآمد و انتفاعی که حاصل می‌شود به جیب همان جامعه محلی که در فضای بوم گردی فعالیت می‌کنند برسد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.